onsdag 6 december 2017

Revbensfraktur

» Den sverigedumokratiska svansen tänder på alla cylindrar

Trots att det inte alls är nyttigt för mig att skratta så har faktiskt författarinnan och debattören Katerina Janouch under en och samma dag lyckats ge mig två rejäla gapskratt. Det där med att det inte är nyttigt att skratta hör samman med att jag i dag fått bekräftat min misstanke om en fraktur på ett revben. Jag gjorde en röntgenundersökning i måndags och fick besked i dag från en läkare. Har man en fraktur på revbenet är det ytterst olämpligt att exempelvis skratta, hosta eller nysa. Det är MYCKET obehagligt kan jag berätta.

Skratta mera
Vem är då Katerina Janouch som lyckats få mig att skratta två gånger i dag? Jo, hon är en författare, journalist, debattör, sexrådgivare mm som kommit att allt mer ansluta sig till den Sverigedumokratiska rasistiska svansen. För inte så länge sedan fick hon en hel del publicitet sedan hon vid ett besök i Tjeckien i en TV-intervju hävdat att: - "Svenskar inte känner sig trygga och att människor börjat emigrera och beväpna sig till följd av massinvandringen". Hon hävdade vidare att: - "Sverige är ett jihadistnäste, Sverige klarar inte av invandringen och Invandrare terroriserar Sverige". - "På grund av immigrationen har Sverige inte har råd att ge pensionärer mat och folk dör i sjukhusens cancerköer". Hon uppger också att hon själv har börjat beväpna sig. Katerina Janouch kom själv som invandrare från Tjeckoslovakien som 10-åring på 70-talet.

Vad var det då som gav upphov till mitt första skratt? Jo, jag blev uppmärksammad på ett Facebook-inlägg där hon för ett litet tag sedan blivit upprörd över ett svenskt frimärke. I slutet av augusti gav Posten ut en serie frimärken med motiv av den världsberömda svenska konstnären Lars Lerin. Hans akvareller är internationellt välkända och mycket vackra. Katerina Janouch blev upprörd eftersom ett av frimärkena avbildade en vacker färgglad moskébyggnad. Så hon skrev: "Fanns det verkligen inga andra motiv för duktige Lars Lerin att avbilda på ett SVENSKT frimärke?" Inlägget taggades under taggen #islamisering. Varför jag skrattade? Jo, det är ännu ett exempel på hur man i den sverigedumokratiska svansen tänder på alla fyra cylindrar så fort dom ser något som än en gång verkar styrka dom i deras sjuka världsbild. Varje rykte, missuppfattning, lögn eller skämt får denna grupp att tända på alla fyra cylindrar och dra de värsta slutsatserna av allt. Om Katerina Janouch hade gett sig tid att fundera och ta reda på fakta så hade hon kunnat se att frimärket var ett av fem motiv i samma serie med akvareller av Lars Lerin. Dom andra fyra motiven är vackra och färgglada skildringar av vanliga svenska motiv. Allt från natur till modern bebyggelse. Hade hon gett sig tid att fundera innan hon tände på alla fyra cylindrar så hade hon alltså fått veta att det fanns verkligen andra motiv - också. Det handlar inte alls om någon "islamisering", det handlar om att hylla en internationellt välkänd svensk.

Nästa skratt fick jag när jag läste om att svenskar ur den sverigedumokratiska svansen börjat terrorisera en liten T-shirt butik i Pakistan. Varför gör dom då detta? Jo, den heter "Pocketshop"! Varför skulle svenskar i den sverigedumokratiska svansen ge sig på en liten T-shirt butik i Pakistan som heter Pocketshop? Jo, det har i sociala medier börjat spridas ett rykte om att den svenska bokhandeln Pocketshop skulle sluta sälja Katerina Janouchs böcker pga hennes politiska åsikter. Pocketshop å sin sida hävdar att böckerna helt enkelt säljer för dåligt så det är inte lönsamt att lagerhålla dom i någon större omfattning. Hur som helst fick ryktet en stor del av Katerina Janouchs sverigedumokratiska svans att logga in och ge Pocketshop usla betyg. Fast det blev ofta istället den lilla T-shirt butiken i Pakistan som fick dåligt betyg... Andra har gått in och gett stöd till Pocketshop genom att ge höga betyg, och bett om ursäkt till Pakistan. Själv blir jag imponerad över kvaliteten hos användarna av sociala medier medan jag försöker att låta bli att skratta för högt eftersom det gör så förbannat ont.

Inga kommentarer: