lördag 28 januari 2017

Nu är det Tuppens år

» Vi skräms

Vi kan konstatera att er bloggare inte är välkommen till det gudomliga landet på andra sidan Atlanten - United States of America alltså! Om jag nu skulle komma på tanken att till exempel åka och hälsa på min kusin i Kalifornien, så skulle jag antagligen inte bli insläppt.

Donald Trump
- "Vi vill bara ha in dem som stödjer vårt land och älskar vårt folk" motiverar Donald Trump sitt beslut att vägra resenärer från 7 olika länder inträde i USA, förutom alla flyktingar som också stoppas.

Jag kan deklarera omedelbart att jag inte har någon som helst tanke på att stödja den trumpifierade variant av demokrati som i dag styr över Förenta Staterna. Jag har inget emot det amerikanska folket, jag tycker främst synd om dom. Beslutet att stoppa resenärer från t.ex. Irak innebar att resenärer med amerikanskt visum, som arbetat för den amerikanska militären i 10-talet år helt plötsligt blir sittande på en flygplats i USA utan en chans att komma in i landet. Att FN vädjar till Donald Trump att tänka efter lite till kommer naturligtvis inte att få någon betydelse.

Donald Trump är det största hotet mot världsfreden vi har just nu. Det är pinsamt för det land som kallar sig "Världens största demokrati" att utse till president (han förlorade valet...) en man som så totalt saknar politisk erfarenhet och totalt saknar förmåga att tänka innan han handlar. Han skrämmer mig.

» Var kommer hotet från

Nasse
Polisen i Göteborg börjar nu bli allt mer övertygad om att den nazistiska grupp som låg bakom ett bombattentat mot Syndikalisternas lokal också ligger bakom upphittad sprängmedel i anslutning till flera flyktingboenden.

I Malmö utesluter nu inte Polisen att det är en ny serieskytt som härjar i staden. För ett antal år sedan gick ju Peter Mangs runt i Malmö och sköt på invandrare. Jag såg förresten att statistiken som visar att det är så mycket mer skottlossning i Malmö än i Stockholm och Göteborg faktiskt främst beror på att man räknar statistik på olika sätt. I Malmö ingår luftvapen, slangbellor och kanske till och med stenskott i statistiken, vilket det inte gör i Göteborg och Stockholm. Jag har alltid sagt att statistik är spännande. Man kan bevisa vad som helst med statistik.

Vi har redan haft politiker som tvingats avgå på grund av hot och terror från dessa högerextremister. Jag är faktiskt mer rädd för deras terror än eventuella extrema islamister.

» Nya Modera... f'låt Arbetsförmedlingen menar jag

Jag såg för övrigt att Moderaterna vill lägga ner Arbetsförmedlingen och istället låta en ny myndighet ta över arbetet med att förmedla jobb. Troligtvis kommer dom att börja med de som i dag är anställda vi Arbetsförmedlingen. Eftersom den nya "Nya Arbetsförmedlingen" behöver personal så kommer man att få jobb där. När man söker lokaler för den Nya Arbetsförmedlingen så finns det ju lediga lokaler där den Gamla Arbetsförmedlingen låg så man kommer att flytta in där. Däremot kommer man att skaffa nya skyltar, nya brevpapper, nya datorer och nya möbler. Alltså kommer sysselsättningen i vårt land (som ju redan är rekordhög) att ytterligare öka. Tänk vilket smart drag av Anna Kinberg Batra. Hon skaffar nya jobb åt många tusen människor bara genom ett enkelt penndrag.

De Nya Moderaterna

Inga kommentarer: