söndag 15 maj 2016

Migrän

» Migrän

Dagen är helt präglad av migrän. Vad som utlöst dagens anfall har jag faktiskt ingen aning om. Vad jag vet så åt jag inget speciellt i går. Jag vet till exempel annars att mycket mörk choklad kan sätta igång ett anfall. Jag vet också att när jag haft det stressigt och varvar ner kan det komma ett anfall. Men nu vet jag faktiskt inte varför. Det hela brukar börja med olika former av synstörningar och liknande, men det vet jag inget om. Men faktum är att min hustru hävdar att jag uppförde mig konstigt under natten och var helt okontaktbar. Så kanske började det då. I dag har det gjort ont i huvudet, jag har frusit, jag har varit trött, smaksinnet har varit påverkat och jag har varit på hemskt dåligt humör. Det är vid sådana här tillfällen som man helst önskar att man var helt ensam utan att behöva ta hänsyn till andra. Jag tycker verkligen synd om de som har mycket värre migränanfall än vad jag har. De stackare som kan ligga flera dagar med värk och varken tåla ljus eller ljud. Ni har verkligen min sympati. Nu bäddar jag ner mig igen och hoppas att det hela är bättre i morgon. Den här dagen hade jag helst sluppit undan.

Inga kommentarer: