söndag 1 maj 2016

Första Maj 2016

» Första Maj

Demonstrera
I dag är det Första maj, arbetarnas högtidsdag. Jag har varit i Helsingborg och demonstrerat under banderollen "NEJ TILL NATO". Det kändes skönt att få gå tillsammans med kurder, palestinier, latinamerikaner och alla andra som alla kämpar för sin egen rätt. Det blir inte mindre trevligt av att det varit riktigt underbart vårväder. När jag kommer hem läser jag att Dagens Industris PM Nilsson är orolig. Under rubriken "Varning för vänstergir" har PM fått en chock när han hört Stefan Löfven i sitt första maj tal mana till kamp emot högern. Läs gärna hur PM är djupt orolig för att Socialdemokratins högergir ska ta en sväng åt vänster igen. Något som, enligt PM alltså, skulle leda i fördärvet. För de flesta svenskar skulle det däremot vara nyttigt om Socialdemokraterna hittade sina rötter. Men, det är ju inte vanliga svenskar som PM Nilsson värnar om. Alltså känner jag ännu mer tillfredsställelse av att veta att PM Nilsson är missnöjd. När jag kom hem har jag också tagit en skogspromenad med min son och kunde då konstatera att bokskogen börjar slå ut. Dagens underbara vårväder har satt fart på grönskan. I går när jag sprang min mil på förmiddagen hade det inte börjat. I dag på eftermiddagen var det full fart på grönskan. Kan livet bli underbarare när man upplever allt detta? Fast sedan jag kommit hem igen har jag fått se Bert Karlsson i Bingolotto, gnällande, kverulerande och skrytande. All min glädje och lycka försvann som om någon hällt en spann kallt vatten över mig. Bert Karlsson fritt utsläppt! Fy f-n!

Inga kommentarer: