torsdag 1 oktober 2015

Inte en dag utan SD-skandaler

» Dagens SD-klavertrampare

Den sanna Sverigedemokraten
Den Sverigedemokratiska "nolltoleransen" mot rasism är egentligen inte mycket värd. Det är ett parti där liknande övertramp och klavertramp snarast hör till normalfallet. Senaste skandalen är en följd av den tidigare skandalen med övervakning av förtroendevalda och personal inom SD som jag berättade om i går. Uppenbart är ju att någon inom partiet läckt till media. Nu visar det sig att när man fått se SD:s IT-ansvariges mejl så använder han som symbol i dessa mejl den gamla apartheidregimen i Sydafrikas flagga. En flagga som är en symbol för just apartheid och rasism. Edward Plainview måste ju mena något speciellt med att använda denna som symbol i sina mejl. Rasismen inom Sverigedemokraterna sitter impregnerad i väggarna. Sedan kvittar det hur man från "tupparna i toppen" snackar om "nolltolerans". Sverigedemokraterna är ett politiskt parti som byggts upp av nazistiska och rasistiska ideologier. Det tvättar man inte bort med lite tvål. Läs Aftonbladet, Expressen och Dagens Nyheter.

På tal om Sverigedemokraterna så står det tydligen nu klart att SD:s nya ungdomsförbund, sedan gamla SDU uteslutits efter att man inte lytt order från "tupparna i toppen", ska få namnet "Ungsvenskarna SDU" och ska fortsätta använda den s.k. Engelbrektsbågen som symbol. Fast jag tolkar reaktionerna som att Moderaternas MUF inte är så förtjusta. Ungsvenskarna är nämligen vad MUF kallade sig under 30- och 40-talen och Engelbrektsbågen är även stulen därifrån. Men "nya" SDU är inte oroliga: - "Precis som Ungsvenskarna under 30-talet kämpade mot sin tids totalitära krafter, så kämpar vi ungsvenskar inom SDU idag emot vår tids drakar i form av Europeiska superstater, svenskfientlig samhällsordning och mångkulturalism". Jaha!

» Kampen om flest skattesänkningar

Alliansfritt Sverige
Dom är inte helt eniga inom Högeralliansen. Folkpartiet har t.ex. insett att alla miljarderna för sänkt arbetsgivaravgift för ungdomar var ganska bortkastade. Dom vill istället avskaffa det hela för ungdomar över 20 (dvs för de flesta) och använda de inbesparade slantarna till att sänka skatten för medel- och höginkomsttagare. Centern vill nu precis som Folkpartiet tidigare ville avskaffa Kristdemokraternas profilfråga, Vårdnadsbidraget. Dom inser att det är en kvinnofälla. Kristdemokraterna själva vill istället göra Vårdnadsbidraget obligatoriskt för alla kommuner. Moderaterna satsar naturligtvis på att bygga ut bidragssamhället. RUT- och ROT-bidragen ska byggas ut. Branscher som uppenbarligen är helt bidragsberoende ska göras ännu mer bidragsberoende. Sverigedemokraterna satsar naturligtvis på minskad invandring! Detta ska lösa alla problem. Någon som hade väntat något annat?

» Som man frågar får man svar

Public Service
Vår kommersiella media (läs kommersiell TV) är inte nöjda med den utredning om Public Service som gjordes nyligen. Svaret på frågan blev fel! Man startar därför en egen utredning och engagerar en PR-byrå som heter Paues Åberg för att garantera att svaret blir rätt på frågan. För att garantera att svaret blir rätt så gäller det ju att välja rätt personer till utredningen. Joakim Jardenberg i Helsingborg var en av de som tillfrågades om han ville delta i utredningen. Men han hade tydligen fel problemställning: - "Ok, vi hade fått intrycket av att du någorlunda delade vår problembeskrivning. Men då får vi nog helt enkelt gå vidare med andra presumtiva ledamöter" blev kommentaren från PR-Byrån när han tydligen riskerade att komma fram till fel svar på frågan. Egentligen ganska komiskt. Jag kan gissa att när PR-byrån kommit fram till "rätt" svar på frågan om Public Service så kommer detta svar att presenteras som sanningen i media tillhörande uppdragsgivarna, som är Bonnier, Schibsted Sverige, Mittmedia, Bauer Media Group och TU (Tidningsutgivarna). Vill man ha rätt svar så gäller det att ställa rätt fråga!

» Bedragare del 231

Jag har fått mejl från Ella Svensson som försöker få mig att tro att jag ska få en bärbar dator helt gratis bara jag ställer upp och testar denna "revolutionerande och banbrytande" bärbara dator. Uppenbarligen ska "en vän" ha anmält mig och jag har blivit utvald. Så här skriver Ella:

Hej sven@swl.nu

Din vän har anmält sven@swl.nu som produkttestare och i detta sammanhang har du blivit utvald.
Det handlar om den revolutionerande och banbrytande Asus Zenbook bärbara-dator.
Kom ihåg att efter test perioden får du tillåtelse att behålla datorn, helt gratis!

Hämta din dator här

Jag tvivlar dock på att jag har någon vän som anmält mig till detta lurendrejeri. Och om jag hade någon vän som anmält mig till detta så har jag inte längre någon vän som anmält mig. Möjligen hade jag en vän! Om du har fått mejlet, släng det i papperskorgen! Erbjudanden som låter för bra för att vara sanna, är just detta. Dom är för bra.

Inga kommentarer: