fredag 4 september 2015

Jag skäms över mänskligheten!

Aylan blev tre år
» Jag skäms över mänskligheten!

Jag hade tänkt att jag i dag skulle tycka till om den kommande avvecklingen av kärnkraften. Sedan hade jag också tänkt att tycka till lite om den politiska oenigheten om skolan och Friskolereformens effekt på svensk skola. Men går det att tycka till om så marginella frågor en dag som denna? För det är väl ingen som nu har missat bilderna på treårige Aylan / Alan som drunknade på sin väg mot en framtid och istället flöt iland på en strand i Turkiet. Samma dag som Ungerns ledare oroas över hotet mot det kristna Europa och vill bygga mer stängsel med hjälp av Israel. Samma dag som Moderaternas ansvariga politiker inte vill ställa upp på förutsättningslösa samtal med Regeringen för att komma fram till en blocköverskridande överenskommelse om flyktingpolitiken om inte Regeringen först har bestämt sig och lämnat över ett färdigt förslag. Samma dag som ett stort antal EU-medlemmar absolut inte vill ta sin del av ansvaret. Samma dag som ett stort antal rika svenska kommuner inte vill ta sin del av ansvaret. Samma dag som den Sverigedemokratiska svansen fortsätter att sprida sitt hat och sina lögner. Jag skäms över mänskligheten!

Inga kommentarer: