lördag 12 september 2015

Äntligen helg

» Flyktingar

Folkpartiets beslut att ställa sig bakom ett krav på att ALLA Sveriges kommuner måste ställa upp och ta emot flyktingar har inte blivit populärt inom många Moderata grupper. Ett av de många moderatghetton som gjort vad dom kunnat för att smita undan är Täby vars moderatledning nu rasar mot utsikten att man kan komma att tvingas ta emot fler än den handfull man redan tagit emot. Och det är naturligtvis ett stort problem för dom rika Täbyborna. Av Syriens 22,4 miljoner innevånare vid krigets början bor i dag 10 miljoner kvar i sina hem. En kvarts miljon har dött. 7,6 miljoner befinner sig på flykt inom Syrien. 1,9 miljoner finns i flyktingläger i Turkiet. 1,1 miljoner i flyktingläger i Libanon. 600.000 i flyktingläger i Jordanien. 350.000 har flytt till Europa. Men i sann Kent Ekeroth anda så handlar det naturligtvis enbart om lyxflyktingar utan något behov av skydd eller stöd - enligt Kent Ekeroth. Kent Ekeroth vet naturligtvis som alltid annars den sanna sanningen. Fast man verkar ha lite interna problem inom Sverigedemokraterna. Ungdomsförbundet är ofta lite för frispråkiga och när nu SDU valt Jessica Ohlson till ny ordförande utan att lyda moderpartiets order så har hela ungdomsförbundet slängts ur moderpartiet, SDU:s hemsida har kapats av moderpartiet och dom har för avsikt att skapa ett nytt ungdomsförbund. Inte så lätt med demokrati inom grupper som inte har det så lätt för demokrati! Själv har jag ägnat en del av lördagen åt att skruva ihop sängar...

» Bedragare del 227

Jag har fått mejl från en Barbara Van Gaal som tydligen tror att jag har behov av att få min blogg översatt till 11 språk. Och detta helt gratis. Mejlet är föredömligt kort och lyder så här:

Din sida översatt till 11 språk

Automatiskt och utan någon översättning eller agerande från din sida.

Mer information

Flaggor
Men, jag har inga behov av översättning. Och dessutom så blir dessa maskinöversättningar ofta så komiska att det nog lockar fram ännu fler skratt än vad originalet lockar fram. Sedan har jag en liten misstanke om att det är något annat skumt också. Länken leder till något som heter mytouristplanner, mejladressen som mejlet hänvisar till leder också dit och dessutom finns en bild i mejlet som hänvisar dit. Jag misstänker att "översatt till 11 språk" handlar om denna sajten på 11 språk och inte min blogg. Och dessutom är det nog mycket mer skumt som kan hända om man registrerar sig. Släng skiten...

Inga kommentarer: