tisdag 21 juli 2015

Tyckande en tisdag

» Egoismens seger:

Jag berättade för några dagar sedan att man inom EU träffats för att försöka fördela flyktingar mellan EU:s medlemsländer. Och precis som befarat så finns det ett antal egoistiska och ofta främlingsfientliga länder inom EU som inte alls är intresserade av att ta något ansvar. Tanken var att först och främst fördela 40.000 flyktingar som finns i stora överfyllda flyktingläger i Italien och Grekland utan att ens ha fått sina ansökningar behandlade. Avsikten var även att fördela 20.000 flyktingar som finns i flyktingläger i t.ex. Jordanien och Libanon och som redan fått sin asylansökan behandlad. Till slut lyckades man fördela de 20.000 men av de övriga 40.000 lyckades man bara fördela drygt 30.000. Sam vanligt smiter t.ex. Spanien, Ungern, Irland, Storbritannien osv undan. Egoismen är väl utbredd. Läs mer hos Svenska Dagbladet och hos Sveriges Radio. Jag skäms över människan!

SD-koppling
» Nazister, Sverigedemokraterna och Säpo:

Jag har funderat länge på vilken rubrik jag skulle välja. Är jag mycket elak om jag kopplar ihop polisens fynd av mer än ett halvt ton dynamit med kopplingar till bland annat en ökänd nazist med Sverigedemokraterna? En ökänd nazist som vid flera tillfällen redan tidigare är fälld för en rad brott, med bland annat rasistiska inslag och våldsinslag, är en av de som gripits. Medan polisen håller på med sin utredning på platsen, vem dyker då upp på platsen om inte en lokal Sverigedemokratisk kommunpolitiker. Han försöker lämna platsen men stoppas och i hans bil hittar man ännu fler tändhattar. Hans kommentar är: - "Jag har inga kommentarer". Så mycket mer har inte hans länsordförande att berätta: - "Jag vill inte gå in närmare på det". Men sedan även SÄPO kopplats in i ärendet så har SD-politikern i varje fall valt att tillfälligt lämna sina politiska uppdrag. Läs vad t.ex. Expressen, Expressen, Aftonbladet, Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Aftonbladet rapporterar.

Fast egentligen är det taskigt att koppla ihop det som hänt med Sverigedemokraterna. Det är bara en av alla dessa förföljelser av Sverigedemokrater som publiceras. - "Jaha, nu får man inte ens vara politiker, ha 550 kilo dynamit och umgås med nazister längre. Jäkla PK-maffia." Fortsätt att läsa vad Inte rasist, men... har att berätta.

» Bedragare del 207:

Det här mejlet, som jag fick för några dagar sedan, har jag funderat en tid på om jag verkligen ska publicera skiten. Jag vill poängtera att alla konstiga tecken och stavningar INTE är min egen konstruktion. Dom är orginal från mejlet. Även om en kontroll visar att "klipp och klistra" funktionen inte riktigt överallt översätter tecknen rätt. Troligtvis skriver Dolores c$ck istället för cock och liknande för att undvika spamfilter. Vilket dock misslyckades! För det var just i skräppostmappen som jag hittade mejlet. Hur som helst, så här skriver Dolores:

Kärlek är något helt annat

READ PRIVATE MESSAGE of Delores M. Susa
F#ckbuddyText

Gro?ovy my b¯od?y exp?l´orer :-*
i n?eed you?r c$ck and nothing else!! se?nd me a h?0?0kup req?uest :-}
M?y us?ern?a?me is Delores1976
My accoun?t is here:
Lovely Dolores
TALK S00N!

Finns det verkligen någon som lockas av sån't här skit? Finns det verkligen någon som klickar på länken av ren nyfikenhet? Jag hoppas att alla gör som jag, slänger det hela i papperskorgen! Samtidigt ska jag fundera på om jag ska ta ett liknande, men ännu grövre, mejl som kom ett par dagar tidigare i morgon.

» Ryanair:

Ryanair

För övrigt anser jag att Ryanair ska bojkottas.

Om någon undrar varför jag just nu bedriver en liten "hatkampanj" mot Ryanair, så beror detta på att jag har en personlig konflikt med skurkbolaget. Fram tills dess att jag fått en "positiv" reaktion på mitt krav så kommer jag att fortsätta och berätta vad jag tycker om företagets affärsmoral. Eftersom jag dessutom inte har några större förhoppningar på en acceptabel lösning på mitt krav så får jag samtidigt deklarera att jag med största sannolikhet så småningom kommer att tröttna. Det är nämligen det som är en del av Ryanairs affärsidé, kritiker tröttnar förr eller senare om man håller ut tillräckligt länge.

Inga kommentarer: