torsdag 2 juli 2015

Hur tänker en Sverigedemokrat?

» Högmod går före fall
Annie Lööf är populär

Jag ser en liten länk till att Centerledaren Annie Lööf är överlycklig över att hon är den partiledare som har högst förtroende - bland de egna väljarna. Åtminstone enligt en undersökning som Ipsos gjort på uppdrag av Dagens Nyheter. I hastigheten hittar jag inte den ursprungliga DN-artikeln att länka till. Men, det är några veckor sedan har jag för mig. Hur som helst verkar den goda Annie överlycklig. Hon slåss i toppen med Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt (83%) och Miljöpartiets Gustav Fridolin (81%). Själv får Annie Lööf ihop 87%. I den absoluta botten hittar vi alla hennes Högerallianskollegor med Kristdemokraternas Ebba Busch Thor i den absoluta botten med 46%. Moderaternas Anna Kinberg Batra (65%) och Folkpartiets Jan Björklund (74%) får alla stryk av Socialdemokraternas Stefan Löfven med 75%. Men dom kan glädjas över att dom i varje fall klår Miljöpartiets Åsa Romson på 53%. Jimmie Åkesson ligger förvånansvärt lågt trots allt med 79%. Jag trodde alla Sverigedemokrater älskade Jimmie Åkesson. Tänk vad man kan bedra sig!

Apropå Sverigedemokraterna och gårdagens firande av fotbollsgrabbarna i U21-landslaget som blev Europamästare så hade jag en liten fundering i förmiddags på jobbet hur Sverigedemokraterna egentligen känner för ett svenskt landslag som innehåller ett antal sådana där hemska invandrare. Håller dom ändå på Sverige och firar när dom vinner? Gladdes även Sverigedemokrater när ett landslag som representerar Sverige innehåller en massa invandrare går och vinner? Diskussionen på bänkarna i solskenet på jobbet fortsatte sedan med att jag frågade några av mina arbetskamrater (som nästan alla är födda i andra länder) om dom gladdes över den svenska vinsten. Och det var självklart att dom gjorde sade dom, dom kände sig ju alla som svenskar numera. Men när jag sedan frågade hur dom hade känt om det var mot deras forna hemland som Albanien, Montenegro osv som Sverige spelat finalen, då erkände dom att dom hade fått problem med sina känslor. Undrar hur en spaniensvensk känner om Sverige spelat final mot Spanien? Hade dom fått samma problem med känslorna?

» Bedragare del 192:

Vad spännande! Någon har tydligen skickat pengar till mig enligt nå'n bank i Abu Dhabi. Fast dom berättar inte hur mycket, så jag får väl fortsätta att sväva i osäkerhet. Om jag vill veta, så är det faktiskt bara att klicka på en bilaga berättar dom.

Fwd: PI Advice Transaction Alert from EmiratesNBD Bank/Its Subsidiary

EmiratesNBD Smart Banking smartBUSINESonline@emiratesnbd.com

1 bilaga DOC emirates advice.7z

Attention:

Dear Sir/Madam,

We wish to inform you that a payment instruction has been submitted in your favour as shown on the attached PI advice. A Third Party Transfer transaction(s) totaling (see the advice) have been submitted by your customer with Transaction reference as shown requiring your approval. Should you require any assistance, contact customer care number stated in the attached advice.

Emirates bank

Kindly confirm is required to this email.

Thank you and Best Regards,
SmartBUSINESS Customer Service.
Emirates NBD Bank
P.O. Box 777 Deira,
Dubai United Arab Emirates
Phone: +971 600 540040
Fax: +971 4 327 2996

DISCLAIMER:
"This e-mail message including any of its attachments is intended solely for the addressee(s) and may contain privileged information. If you are not the addressee or you have received this email message in error, please notify the sender who will remove your details from its database. You are not authorized to read, copy, disseminate, distribute or use this e-mail message or any attachment to it in any manner and must delete the email and destroy any hard copies of it.This e-mail message does not contain financial instructions or commitments of any kind. Any views expressed in this message are those of the individual sender and do not necessarily reflect the views of Emirates NBD PJSC, or any other related subsidiaries, entities or persons."

Men, jag har efter en tids funderande bestämt mig för att inte klicka på den där bilagan trots min nyfikenhet. Det troliga är att om jag klickat hade mitt anti-virus program fått totalfnatt. Det hade säkert både plingat och dykt upp fönster på skärmen. ".7z" är en komprimerad fil genom komprimeringsprogammet 7-Zip. Det är alltså ingen .doc fil om ni nu trodde det. Det är alltså bara att slänga skiten i papperskorgen som så mycket annat.

Inga kommentarer: