onsdag 20 maj 2015

Spola ner SD och bedragarna

» Stackars Jimmie: Jag läser att Jimmie Åkesson måste betala tillbaka 64.000 kronor till Skattebetalarna. Det handlar om det sjukpenningtillägg han fått från Riksdagen efter den 29 januari. Under sin sjukskrivning fick ju Jimmie Åkesson behålla sin lön från Sverigedemokraterna på 40.000 kronor i månaden. Detta fick Försäkringskassan att bestämma att om han får behålla en heltidslön så kan han ju inte vara heltidssjukskriven. Alltså beslutade FK att dra in sjukpenningen. Detta beslut fick Jimmie Åkesson den 29 januari, så därför får han betala tillbaka det sjukpenningtillägg han fått från Riksdagen från den 30 januari. Totalt 64.000 kronor. Dvs egentligen småsummor för personer med dessa inkomster. Vi får bara hoppas att han inte spelat bort pengarna. Men även om han gjort det så ska det nog gå snabbt att skrapa ihop pengarna. För de som inte vet vad sjukpenningtillägg är, så kan jag berätta att eftersom våra politiker bestämt att det ska vara ett tak i sjukpenning från Försäkringskassan (för tillfället 27.812) så har dom bestämt att om dom själva blir sjuka så ska arbetsgivaren kompensera dom för inkomstförluster över taket. Om du jobbar och blir sjuk så ersätter alltså Försäkringskassan inte inkomster över 27.812 kronor i månaden. Det har våra politiker bestämt. Dom tror nämligen att sjuka egentligen är lata. Men riksdagspolitiker som blir sjuka är verkligen sjuka. Så därför ska dom kompenseras även för inkomster över taket. Och stackars Jimmie får nu betala tillbaka slantarna. Men, som sagt, det ska nog gå bra. Även om han spelat bort pengarna så ska det nog gå snabbt att skrapa ihop pengarna.

VI älskar INTE Jimmie

» Alla sätt är bra - utom dom dåliga: Med jämna mellanrum trampar Sverigedemokratiska sympatisörer rejält i klaveret. Ett sådant exempel är den Sverigedemokratiska motionen i Sjöbo där man vill att kommunen ska köpa upp alla tomma byggnader i kommunen som kan komma i fråga för en flyktingförläggning. Allt i syfte att förhindra att en sådan hamnar i Sjöbo. Sverigedemokrater är rasister som tror att vita, renrasiga svenskar är något mycket finare än allt annat. Någon tanke på att vi alla måste ta vårt ansvar finns inte i dessa inskränkta hjärnor. Alla, från Sjöbo och Vellinge i Sverige till Danmark och Norge i Europa måste ta sitt ansvar. Vad Sverigedemokraterna inte vill inse är att de flesta människor som är på flykt från krig och våld befinner sig på flykt inom sitt eget hemland. Och, de flesta som lämnat landet finns i ett grannland. Så har till exempel Syriens grannland Libanon (med 4 miljoner innevånare) ensamma tagit emot mer än 1 miljon flyktingar - dvs fler än hela Europa mäktat med. Jävla Sverigedemokrater, ni har en vidrig egoistisk människosyn! Läs det här och fundera lite längre än näsan räcker!

Solidaritet

» Bedragare del 167: Jag har sagt det förr, och det tål att upprepas. Google-översatta brev kan vara riktigt komiska. Denna 22-årig dam vid namn Delphine får klara sig utan mig. Min preferens handlar inte om unga flickor. Jag har nu kommit upp så mycket i åldern att för mig är det mogna kvinnor som gäller.

Jag är Delphine en dam på 22 år gammal, jag behöver verkligen din assistent att flytta till dig i ditt land och överföra min arvedel till ett bankkonto som du kan ge, så att jag kan komma över till dig, fortsätta min utbildning, kommer du ställa in en investering för mig med detta mitt ärvda pengar, så att jag kan vara att leva fredligt i ditt land. Det belopp som skall överföras är United State of America Dollar Tio miljoner femhundratusen

Jag ärvde dessa pengar från min far som har dött nu, det var folk som förgiftade och dödade min far, är detta vad han sa till mig före sin död och min mor hade dött när jag var ett barn, jag är det enda barnet av min förälder .

Om redo att hjälpa från detta problem, komma tillbaka till mig för mer information om min avsikt att förklaras. 20% ska bli din, om du hjälpa mig med framgång

Tack på förhand
Delphine

Så, kära Delphine, jag blir inte lockad av ditt försök att lura mig. Jag hoppas ingen blir lurad. Jag slänger i varje fall mejlet i papperskorgen och hoppas att alla andra gör samma sak.

Inga kommentarer: