tisdag 14 april 2015

Kortfattat

Blogg 100
» Blogg 100 utmaningen del 45 eller Det blir inte mer: Sven Tycker är en daglig blogg, alltså ska den bli daglig hela tiden. Men i dag blir det inte mycket. Jag tillhör den del av befolkningen som har migrän. Besvär som jag haft sedan jag var barn. Den har funnits med som en naturlig del av livet sedan dess även om den medan tiden går ändrar karaktär. Jag är mycket tacksam för att mina anfall inte är så allvarliga. I allmänhet inverkar det inte så mycket på mitt liv utan jag kan fortsätta även om jag kanske behöver ta det lugnt ett litet tag. Dagens anfall från tidigt i morse var dock ett av de värsta på många år. Och hade det inte varit för att jag började jobba först vid lunch och sedan ska vara ledig i tre dagar, samt att alla mina arbetskamrater i dag skulle vara vikarier, så hade jag stannat hemma i sängen hela dagen. Men jag har jobbat en heldag - eller i varje fall varit närvarande på jobbet en heldag. Nu känns det bättre, men nu ska jag sova. God Natt! Detta blir dagens fundering inom ramen för #blogg100.

Inga kommentarer: