torsdag 12 juni 2014

Om Sverigedemokratisk (brist på) moral

» Veckans klavertramp: Det har varit tyst om Tobias "Klavertrampet" Billström en tid så utnämningen till "Veckans Klavertramp" går istället till Sverigedemokraternas nyvalda EU-Parlamentariker Kristina Winberg som vid flera tillfällen hänvisat till att hon ju faktiskt jobbat för SIDA i Moçambique så hon vet vad det handlar om. - "Jag kan tala om för er här att jag har varit nere och jobbat för Sida i Moçambique och vet hur det är när människor lider. De ligger och dör framför ögon på mig och jag ser misären och fattigdomen och aids och allting. Jag vet vad en filt kan betyda". När detta kontrollerats med SIDA så visar det sig att Kristina Winberg har aldrig arbetat för SIDA. När detta avslöjas för henne så ändras historien till att det är kusinen Carina Winberg som jobbat för SIDA när hon varit i Moçambique som volontärarbetare. Fast det förnekas också av kusinen som dock bekräftar att Kristina Winberg varit och hälsat på henne under två veckor en gång. Fast hon har inte jobbat för SIDA - inte kusinen heller. Det är nog säkrast att Kristina Winberg är lite mer noggrann med faktauppgifterna nästa gång hon vill intyga att hon minsann också tycker synd om fattiga och flyktingar. Själv kan jag berätta att jag jobbat som präst en gång. Ja, egentligen är det ju inte jag som jobbat som präst utan det är en av mina kusiner som jobbat som präst. Men vi träffades faktiskt ganska ofta när vi var barn så jag vet minsann hur det är att jobba som präst...

Säg Nej till Sverigedemokraterna
» Om att ljuga med statistik: Och när vi ändå pratar om Sverigedemokraterna så ser jag att Statskontoret har tvingats gå ut med en rättelse eftersom Sverigedemokraterna i sin propaganda räknar som en skunk. När dom i sin iver att förfölja "icke-svenskar" ska bevisa hur vi slänger pengar över dom så lägger man ihop summor så att det blir helt horribelt. Enligt rasisterna i SD:s sätt att räkna så skulle det vara jämförbart med att lägga ihop sjukpenning, A-kassa, Föräldrapenning, Barnbidrag och Försörjningsstöd till en totalsumma när man berättar om hur en sjuk, arbetslös mamma kan leva lyxliv. Vad SD:s begränsade hjärnkapacitet inte begriper är att i allmänhet kan man inte kombinera flera olika förmåner samtidigt. Du kan inte få sjukpenning och föräldrapenning och dessutom jobba t.ex. Och samma är det alltså med de olika förmåner som en invandrare kan få. Man kan få antingen eller, inte både och. SD stinker!

» Sverigedemokraterna igen: Och för att fortsätta på Sverigedemokraterna så kan jag inte låta bli att berätta om deras nya nättidning Samtiden. När den startades så inledde man ett samarbete med TT (Tidningarnas Telegrambyrå). Men detta samarbete bröts redan efter några timmar eftersom Samtiden inte följde avtalet. Strax efter lades hela nättidningen ner igen, vilket ni märker om ni klickar på länken till tidningen. Vi hamnar istället på slutet av Internet! Nu läser jag att SD:s mediabolag fått ett krav från Skatteverket på 180.000 eftersom man "glömt" att redovisa moms. Ack ja! Tidningen Samtiden presenterades som: - "Sveriges nya, oberoende och enda socialkonservativa dagstidning". Så blev det med det.

» Om milda domar: Slutligen något helt annat. Jag brukar inte klaga på att rättsväsendet dömer för milda domar. Men när jag läser om racerföraren som i 140 km/tim på 50-väg körde av vägen och in i ett träd och där domen nu fastställts till villkorlig dom och 100 dagsböter så undrar jag var vårt rättssamhälle befinner sig. En person som så här totalt saknar omdöme ska för det första inte ha något körkort och rätt att köra motorfordon i trafiken. För det andra ska det dömas för mordförsök och inte "bara" för vårdslöshet i trafiken. Det rör sig inte om en fortkörning, det rör sig om totalt brist på omdöme och kunskap. Höj straffen!

Inga kommentarer: